11:19
середа 18 листопада 2020

У 2021 році в Україні планують реконструювати 6800 км доріг: звідки гроші і що ремонтуватимуть

11:19 середа 18 листопада 2020

 

Державне агентство автомобільних доріг України ("Укравтодор") у 2021 році планує побудувати і відремонтувати 6 800 км доріг, реконструювати 150 мостів, а також залучити незалежний технічний контроль на будівництво 2 500 км магістралей.

 

Про це заявив керівник "Укравтодору" Олександр Кубраков на прес-конференції у вівторок, 17 листопада.

 

За його словами, в 2020 році агентство повністю виконує свої зобов'язання по відкритих проектах, зокрема з запланованих 4 200 км доріг – 3 900 км уже введені в експлуатацію, причому проекти "Великого будівництва" торкнулися кожної з областей без винятку.

 

Зазначено, що лідерами за кількістю нових і реконструйованих доріг є Харківська (261,6 км), Закарпатська (248,3 км), Запорізька (220,2 км), Сумська (197,2 км) і Хмельницька (194,3 км) області. Зі 100 штучних споруд, які планувалося відремонтувати у 2020 році, роботи завершені на 78, інші будуть закінчені до кінця року.

 

Також завершується реконструкція та будівництво 10 нових обхідних доріг навколо великих міст і ремонт 20 існуючих.

 

Відомо, що незалежний технічний нагляд працює на 1 400 км доріг, які будують підрядники "Укравтодору", переважно, це іноземні наглядові структури з Австрії, Франції, Польщі й Туреччини.

 

Кубраков доповів, що фінансування дорожнього будівництва відбувалося з трьох джерел - дорожнього фонду (з 38 млрд грн профінансовано 28,2 млрд грн), коштів від перемоги України у Стокгольмському арбітражі (з 35 млрд грн отримано 26,7 млрд грн), фінансування міжнародних організацій під гарантії уряду (15,2 млрд грн із 19,3 млрд грн запланованих).

 

Глава "Укравтодору" також зазначив, що агентство розпочало реалізацію низки масштабних довгострокових проектів, які стануть базою для розвитку галузі в найближчі 10 років.

 

Зокрема, мова йде про будівництво доріг у прикордонних регіонах (600 км доріг вартістю 12,6 млрд грн), пілотні проекти з будівництва цементобетонних доріг (Кропивницький-Миколаїв, Дніпро-Решетилівка), які далі будуть масштабуватися на всю країну.

 

Серед масштабних інфраструктурних проектів, які планується реалізувати у 2021 - 2025 роках, - Київська обхідна дорога орієнтовною вартістю 85 млрд грн, а також будівництво нового мосту через Дніпро в Кременчуці (12,5 млрд грн).

 

Кубраков нагадав, що агентство активно співпрацює з міжнародними партнерами. Зокрема, крім низки фінансових операцій, був підписаний меморандум із Європейським банком реконструкції та розвитку про впровадження комплексної антикорупційної програми на об'єктах "Укравтодору": консультанти банку будуть перевіряти наявність корупційних чинників навіть на тих об'єктах, які не фінансує ЄБРР.

 

Повідомляється, що "Укравтодор" став першою державною інституцією, яка впровадила такий підхід. Агентство також запровадило цілу низку інших антикорупційних практик, наприклад, посилило контроль над ціноутворенням на будматеріали і запровадило державну експертизу для всіх типів робіт.

 

Крім того, Кубраков прокоментував заяву екс-міністра фінансів Ігоря Уманського про нібито нецільове використання грошей COVID-фонду на будівництво доріг через неефективне витрачання коштів.

 

За словами глави "Укравтодору", економія на тендерах за останній рік збільшилася в середньому до 7%, в той час, як у попередні роки вона становила максимум 6,5%.

 

Також він нагадав, що підряди на суму понад 1 млрд грн мають понад 20 компаній, тому заяви про монополізацію ринку шістьома компаніями є безпідставними.